Nekaj uvodnih besed ob začetku predavanj iz matematike - 2004/2005

Ta predmet vsebuje precej snovi, ki ste jo že kdaj videli. Bodite pozorni, tokrat vam bo skoraj gotovo podana na drugačen način. Gre za drugačen nivo dojemanja in analiziranja. Nekatera poglavja bodo za vas nova, a zgradili jih bomo kot naraven podaljšek znanih. Kar bo zares novo bo nivo predavanj. Snov bomo obdelovali na višjem nivoju, kot ste jo srečevali doslej, in zaradi tega bomo od vas pričakovali boljše razumevanje.

Nikoli niste marali matematike? Se vsaj niste počutili sproščeno pri tem predmetu? Morda boste spoznali, da vam bo ta predmet pomagal najti več povezav med matematiko, drugimi predmeti in življenjem na splošno. Morda pa boste ugotovili, da boste pri tem predmetu imeli večje možnosti uporabiti vaše veščine in sposobnosti - tiste, ki jih mogoče doslej sploh niste povezovali z matematiko. Ta uvod vam bo predstavil nekaj idej o tem kaj pričakovati.

Pregled

Ta predmet ima tri pomembne namene. Kot prvo bomo porabili večino časa za preučevanje algebraičnih in geometrijskih konceptov. Gradili bomo na rečeh, ki jih že poznate, kot na primer na številih, osnovnih računskih pravilih, enačbah, na neenakostih in grafih, pa primerih iz vsakdanjega življenja itd. Vpeljali bomo veliko novih idej (vsaj za nekatere), kot so zaporedja, vrste, matrike... Obdelali bomo pomembnejše matematične funkcije, začenši pri enostavnih kot so polinomi, logaritmi, eksponentne in trigonometrične funkcije. Ob tem boste morali obvladati računske metode, zapomniti pa si bo potrebno tudi definicije in formule.

Drugič, poudarek bo na vašem učenju matematičnega razmišljanja. To ne pomeni samo pomnenja formul in izrekov, temveč razumevanja kaj nam povedo in kaj pomenijo. Zastavili vam bomo "besedne probleme" o rečeh kot so mešanje fižolčkov in primerjava različnih finančnih investicij, od vas pa bomo pričakovali, da prevedete običajne stavke v matematiko. Sem ter tja vam bomo zastavili probleme, ki jih še niste videli. Vi pa se boste morali odločiti kakšne ideje ali metode naj uporabimo.

Končno, veliko je reči, ki ste si jih že naučili in za katere pričakujemo, da se jih boste zapomnili.

Knjige in predavanja

Vaš učitelj bo na predavanjih pokril najvažnejše točke predmeta, vendar pa ne bo obdelal vsega kar morate vedeti za kolokvije in izpite. Pri tem predmetu se pričakuje, da se boste naučili precej snovi z branjem učbenikov in s samostojnim reševanjem nalog. Vaša zmožnost učenja iz knjige je veščina, ki jo imamo namen razviti. Pri nalogah si boste pomagali z vajami, ki jih bo vodil asistent.

Domače naloge

Za vsako poglavje boste dobili domače naloge. Le-te predstavljajo minimalno število nalog, ki jih morate narediti. Vsaka naloga naj vam predstavlja preiskus. Če jo znate rešiti brez pomoči, lahko nadaljujete, če pa si morate ogledati rešitev, potem boste morali narediti nekaj podobnih nalog, vse dokler ne boste več potrebovali pomoči.

Vaje

Na vajah bo asistent ponovno osvetlil snov, ki je najbolj pomembna. Dobili boste občutek kakšne naloge boste videli na kolokvijih in pisnih izpitih. Vsekakor bodo nekatere izpitne naloge podobne domačim nalogam, toda zavedati se morate, da bodo številni primeri na vajah nadaljevanje snovi s predavanj. Spet v drugih primerih pa bo izpitna naloga zahtevala sintezo več kot enega koncepta/pristopa, ki ste jih spoznali na predavanjih in vajah.

Kolokviji in izpiti

Namen tega predmeta ni samo ali znate rešiti probleme iz domačih nalog z zamenjanimi številkami. Smisel izpitov je v tem, da preverimo vaše razumevanje idej, principov in metod, ki podpirajo zgoraj omenjene tri namene. Reševanje vedno znova istih nalog ponavadi ni najboljša priprava na izpit, saj boste tam našli mnoge probleme, ki so nekoliko drugačni. Namesto tega rešujte različne probleme in poskusite razumeti ideje, ki se skrivajo za njimi. V vsakem poglavju je ponavadi precej pomembnih tipov nalog, mnoge druge naloge pa so njihove variacije.

Preverjanje rešitev je del učenja matematike

V praksi, ko moramo uporabiti matematiko za reševanje uporabnega problema, ne bomo našli odgovorov na koncu knjige. Matematiko potrebujemo, ker je pogosto edini način na katerega znajo ljudje odgovoriti na nekatera vprašanja. V realnem življenju moramo razmišljati o načinu kako preveriti matematične odgovore, da se prepričamo o njihovi pravilnosti. Nato pa se moramo domisliti še kakšnega načina. In tako nadaljujemo vse dokler nismo pripravljeni prevzeti odgovornost in izjaviti "tule je odgovor; nadaljujte z delom in uporabiti moje delo." Dokler ne pridete do te točke, so vaši izračuni kaj malo vredni.

Enako velja za uporabo matematike pri ostalih predmetih. Matematiko uporabite v vašem delu zato da najdete odgovor, in dokler niste dovolj prepričani, da ga uporabite, vam matematika ni prav nič pomagala.

Številne naloge zahtevajo od vas da rešite enačbo. Vedno lahko vstavite vašo rešitev nazaj v začetno enačbo in preverite ji ustreza.

Če zahteva naloga, da ugotovite ali se dve premici sekata, si morda lahko pomagate s skico.

Včasih pa se je dovolj vprašati ali je odgovor smiselen. Če morate recimo določiti čas, ki je potreben, da se podvoji denar pri 8% letni obrestni meri, in ste prišli do odgovora 200 let, je to smiselno?

Pri predavanjih in vajah boste spoznali še več načinov za preizkušanje rešitev. Obstaja veliko povezav med različnimi poglavji tega predmeta, in več kot jih boste poznali več načinov za testiranje boste našli. En izmed praktičnih primerov, pri katerih si morate želeti preiskusiti vaše odgovore in rešitve so kolokviji in izpiti. Če ste končali z reševanjem in vam je ostalo še kaj časa, potem preverite svoje rešitve. Če najdete kakšno napako, potem se vrnite in jo odpravite.

Zadnja sprememba: 5. okt. 2004.

Little brother is watching you...

Število obiskovalcev:  (z uporabo K2 števca.)